Lömskhet

Det finns vissa här i världen som är så lömska att man nästan inte står ut. Min hund är en sådan. Imorse väckte han mig för att släpas ut i kylan så att han kunde uträtta sina behov samt skita i att komma på inkallning och istället springa fram till främmande hundar. Inga konstigheter.

Så kommer man tillbaka in i värmen där lilla monstret får mat och kärlek. Vore det för mycket att begära ett ynka litet tack tillbaka? Tydligen.

Den lilla lömskingen springer nu istället till sängen och kryper nöjt upp hos Sambon istället. Kvar blir en ensam liten matte, som egentligen borde sova för att orka med kommande natt, men som istället tappert steg upp och förberedde morgonens äventyr.

Efter allt jag gjort för honom...
Är detta tacken?

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha. Sådär brukade jag tänka när Rexie envisades att väcka mig kl. fem varenda morgon (Vadå sovmorgon på helgerna?!) för att gå ut och uträtta sina behov och sedan gå in och sova till runt 2 på dagarna.

2009-12-31 @ 12:46:26
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Molly

Ja, det är mycket man gör för dem små djuren, tycker dock att jag får mycket tillbaka, inte minst sällskap!

2010-01-03 @ 19:03:38
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback