Första dagen på mitt nya liv

Hej alla fina.

Igår målade vi klart det sista i nya lägenheten, tömde den gamla samt fyllde den nya. På en dag!! Trots ömma kroppar och trötta huvuden kunde varken jag eller sambon få någon ro sen på kvällen, så vi var uppe halva natten för att packa upp kläder.
Det mesta var annars redan uppe tack vare våra fantastiska mammor. Resten av familjerna har också varit till ovärderlig hjälp; starka lillebror som också bar, snälla lillasyster som slängde ner den sista skiten i kassar och kartonger och sambons syster som var helt galet bra på att måla väggar. Själv vet jag knappt vad jag gjort, men jag hoppas att det var till nytta i alla fall. Så som kroppen känns borde jag ha jobbat på bra.

Jag vågar fortfarande knappt sätta mig, med risk för att slappna av och känna hur ont jag har, men det var det värt. Vårt fantastiska nya hem är äntligen färdigt! Jag kan fortfarande knappt förstå att vi bor här nu. Det är underbart!

Texas har också varit underbar. Han har varvat sovande med att studsa runt och charma alla. Jag har fått stor hjälp med att ta ut honom på rundor när kroppen inte ville och all variation har varit jättebra för honom. Han har blivit tryggare och mer självständig. Dessutom har han lärt sig "ligg" nu mitt i allt. Hur smart är han, min hund?
Han verkar älska nya lägenheten också. Ytor att springa runt på och nya hörn att utforska. Roligare än så kan det inte bli! Dessutom finns det flera hundar i trappuppgången som vi fått nöjet att hälsa på. Grannarna har en Västgöta Spets som var jättelugn och fin. Han lät Texas hoppa och naffsa på honom en stund innan han helt enkelt viftade till honom med rumpan. Jag tror att jag ska be honom flytta in här faktiskt. Sen har vi även två Pomeranians här. Jätteintressanta små bollar, verkade Texas tycka. Och intresset var ömsesidigt. Vi hoppas springa på dessa och fler voffsingar framöver. Jag älskar att se Texas bete sig som en riktig hund!

Nu skriker kroppen så det blir horisontalläge ett tag framöver. Bilder kommer att dyka upp så snart all elektronik är inkopplad och ihopkopplad och allt vad som behövs. Sambon fixar...

Hoppas ni alla har haft en härlig helg och att ni har en ännu härligare måndag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, vad kul och skönt att äntligen vara på plats!

2009-11-16 @ 18:02:31
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, vad härligt att ni börjar komma till rätta nu! Nu är ni verkligen förtjänta av lite vila.



Roligt att Texas utvecklas också!

2009-11-16 @ 18:32:49
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad kul att ni kommit iordning i det nya fina hemmet. Och vad kul att det går framåt för Texas, vad kul att det finns lite nya lekkamrater. Ha en bra kväll

2009-11-16 @ 20:44:11
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Hugo

15 veckor, stora killen :) Molgan är 6 mån så han är lite större.. Är väldigt glad över att han gillar att ta sovmorgon, jag jobbar mest kvällar och nätter så det är skönt att få sova ut sen på morgonen.



Kul med ny lägenhet och måla och dona.. Hoppas ni får till det så att ni trivs ordentligt.

2009-11-17 @ 12:54:42
URL: http://hugooo.blogg.se/
Postat av: Cissi

sv: tack så mycket, vi behöver alla påskrifter vi kan få. :) ja precis, tycker det är en självklarhet att varje kommun ska ha minst en rastgård.

2009-11-18 @ 10:27:57
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback