Jag älskar hundägare!

Det är sant. Visst har jag förstått att det finns ansvarslösa och ofärskämda nötter till hundägare, men de verkar inte bo i Höganäs/Fålhagen i Uppsala. Från första början bara antog jag att alla hundägare gick runt i samförstånd så jag log och hejade på alla jag såg. Kanske var det det som var tricket, för i princip alla ler och hejar tillbaka. Ibland pratar man en snutt, ibland bara någon liten kommentar. Ibland får hundarna hälsa, ibland får de träna på att låta bli.

Via bloggen har jag träffat en hel massa underbaringar, vissa i verkligheten och vissa bara på nätet. Jag har fått tips och råd och stöd och uppmuntran. Aldrig har jag upplevt några vassa kommentarer angående mina ibland tafatta försök att fostra min hund. Jag sticker inte under stol med att jag är nybörjare på valpfronten men det har vi ju alla varit någon gång och det gör så mycket att få tips av dem med erfarenhet. Ett stort tack till alla er som läser och kommenterar!

Jag träffar nästan alltid gulligt folk när jag är ute med Texas. Jag har aldrig någonsin blivit illa bemött eller fått nedlåtande kommentarer om min minihund. Alldeles nyss stötte jag på min granne och deras söta hund som Texas blev så förtjust i häromdagen. Vi pratade en snutt och erbjöd varandra hundvakt närhelst det skulle behövas.
Är inte det härligt, så säg? Ibland kan det vara krångel att få till vardag och hundägande så då är det ovärderligt att hitta likasinnade som gärna ställer upp.

Hurra för härliga hundägare!

Jag är nyfiken: Hur ser era hundmöten ut? Är det snuttar eller nötter?

Kommentarer
Postat av: Elin

Snuttar!

2009-11-19 @ 20:34:26
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Vet inte hur man skall tolka mötena här, ägarna är hur trevliga som helst men ingen av vovvarna gillar valpar, speciellt inte Duke som hoppar, far, flyger, snurrar, skäller, låssas attackerar osv osv. Han försöker sitt allra bästa men han blir alltid ignorerad stackarn xD!



Ordentlig vakthund som slickar ihjäl människorna med onda avsikter i skogen ^^,!

2009-11-19 @ 22:21:09
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Det är just det som är så härligt med hund - man träffar så många nya människor, som delar ens intresse för hundar. Efter vi fick Kompis, så har vi fått superbra kontakt med flera grannar (både nära och lite längre bort i området) och man blir snabbt uppdaterad av djungeltelegrafen under en rastrunda. ;)



Vi är tre grannar som bort brevid/mittemot varandra, som har våra vovvar på samma dagis. Om man ska bort/blir sen hem från jobbet så är det bara att kolla med grannarna, så hämtar/lämnar de på dagis och fixar promdenader. Det är verkligen ovärderligt! Kompis tycker det är roligt med en playdate också, bara plus alltså. :)

2009-11-19 @ 23:09:13
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Carina

Här finn många hundägare och dom flesta är vettiga. Man småpratar lite hundarna hälsar eller kanske till och med leker med varandra, andra går man bara förbi. När man skaffar hund öppnar sig en ny värld, man börjar prata med folk man knappt lagt märke till innan.

2009-11-20 @ 05:52:19
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Linda & Azi

Härligt att du upplever så! :) Jag har upplevt 50% negativt och 50% positivt. Det beror nog på rasen jag har. Många är kritisk och har enorma fördomar mot min hund, bara för hon råkar vara en Amstaff. Jag bodde i Örebro förut med Azi i en invandrande område kan man säga, så där upplever jag negativt hela tiden. Barnen SKRIKER så fort de ser Azi, springer iväg, föräldrar drar undan sina hundar, min granne stänger dörren så fort hon ser mig och Azi komma genom porten. Invandrande killar i tonår, kommer fram till mig och frågar om jag har valpar, ska ha valpar, vad Azi kostar, om hon är kamphund osv... Det är obehaligt, äcklande.



Men när jag flyttade till Sthlm, hos min föräldrar igen. Vi bor nu på en svenskområde med massa pensinonär och familjer, jag har inte upplevt något negativt här. Barnen beter sig om Azi inte ens fanns, de är inte alls rädda, de tycker hon är söta, föräldrar pekar och visar Azi för sina barn i barnvagn osv... :)

2009-11-20 @ 09:19:05
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

föräldrar drar unden sina BARN inte hundar :D



Och det beror nog på rasen och vad för typ område jag bor.

2009-11-20 @ 09:20:11
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback