Morgonreflektion

Jag såg en snutt på ett program som heter Hemlös igårkväll på SVT2. Det fick mig åter att inse hur otroligt bra jag har det och hur lyckligt lottad jag är. Jag och min underbara sambo flyttar snart till vår drömlägenhet tillsammans med vår vackra lilla plutthund. Min underbara familj ställer alltid upp med allt från hundvakt till sjukhusvaka. Jag har fått förmånen att resa väldigt mycket och har fått bo på världens vackraste plats; Colorado.


Såhär vackert kan man faktiskt bo.

Ibland tycker jag att det är orättvist att jag har lyckats få två autoimmuna sjukdomar, men jag har en omgivning som tar hand om mig när det behövs och jag bor i ett land där jag har både råd och möjlighet att få den läkarvård jag behöver.
Dessutom har jag helt nyligen hittat den bästa medicinen: Texas! Numer har jag knappt tid att vara sjuk.

När jag var yngre kunde jag skämmas för att jag hade det så bra samtidigt som folk i världen svalt. Det var dumt, för det ger ju ingenting.
Jag tror inte på att skämmas för att man är där man är. Jag tror stenhårt på att uppskatta och vara tacksam för det man har och samtidigt göra en insats för att hjälpa någon som har det sämre ställt.
Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kommer in på psykologprogrammet till våren så att jag få börja hjälpa till i världen.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något, som det så fint heter.



Och med det, säger vi God Morgon!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag måste bara få säga: vilken underbar inställning du har! Alla kan verkligen göra något trots att man har olika förutsättningar.



Förra vintern hade inte Rexie nåt täcke men jag funderar på att skaffa ett till denna vinter. Regnet stör inte särskilt mycket men snön är otroligt otäck tycker han. Han vill gärna gå ut i den djupa snön. Tills han inser att den är för djup för honom. Så går det när man är hela 28 hög.

2009-11-05 @ 11:09:17
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Elin

Sikken bra morgonreflektion. Många kloka ord!

Kommentarerna råkade ju försvinna på min blogg ;S.. Men har för mig att jag såg en glimt om att du frågade om fodret? du får rätta mig om jag har fel..



Jag tror att jag satt och läste innehållsförteckningar på varenda foder innan jag bestämde mig för vilket märke..



Halla foder har flera sorters foder (även färskfoder). Jag kan inte innehållsförteckningen i alla, haha. Men du kan ju kolla på www.hallafoder.se Där finns dem! :) Men Kyckling och ris har torkat kyckling kött (bäst, tycker jag) som bas, och det är vetefritt. Man ska ju kolla på det som står först på innehållsförteckningen för det är det som fodret är uppbyggt av. Och då vill man ju helst att det står kött i någon form (fast inte biprodukter).



Du kan även kolla på deras sida under återförsäljare så ser du om det finns någon i din närhet. Annars så brukar de flesta djuraffärer kunna beställa hem. Eller så har foderbilen dem också,:)



Ha en bra dag! :)

2009-11-05 @ 12:39:46
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Inspirerande, håller med dig! :) Jag tycker att man har rätt att få tycka livet är orättvist ibland för det är det faktiskt (speciellt när man har två autoimmuna sjukdomar - det suger på ren svenska). Men man måste komma ihåg att glädjas över det som är bra, fantastiskt, härligt, roligt, inspirerande osv i livet och det tycker jag du uttrycker så bra i dagens blogginlägg. :) Kan inte annat än hålla med om att vovven är rena, rama medicinen (jag vet av egen erfarenhet). Jag önskar att alla människor kunde få förmånen att leva med hund, helt klart. :)



Kompis och jag håller tummar och tassar för att du ska komma in på din linje! Och så tycker vi ni såg ut att ha riktigt gosigt imorse! Han ser ut som om han säger "Matte, kom igen! Vakna då! Dags för bus..."



2009-11-05 @ 18:20:05
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Jannica

Haha nja då är det kört. Tur att jag har en sötis som mest sover hela tiden haha.. Riktig sömntuta :P

Jag är sämst på att slå in klappar så jag skippar det haha!



Va häftigt att bo i Colorado. Bodde du länge där??

2009-11-05 @ 21:36:06
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback