Nybörjare

Vi är ju lite charmiga, vi förstagångshundägare. Lite sött småpuckade sådär.
I alla fall jag.
Jag ska ge ett konkret exempel.

Ta en titt på borsten nedan, inköpt inför Texas hemkomst:



och så kollar vi på vovvens päls:



Hur tänkte jag där?

"Jamen, gossen blir väl långhårig med åldern och då är det bäst att vara förberedd!"

Medan vi väntar på denna pälsförvandling tänkte jag använda den som hårborste. Håret står gärna rakt ut efter en omgång med borsten, men vad gör väl det om hundra år?

Ful får man va, men inte dum!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha.. Det misstaget har jag aldrig gjort. Men med furminatorn blir till och med rexie korta päls genomkammad o jättefin.

2009-11-06 @ 06:57:31
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Haha borsten kan jag ta då ;)! Duke var också sådär kort när vi hämtade honom..så kom vintern och han förvandlades till ett lejon.. vet inte riktigt vad som hände!?

2009-11-06 @ 08:16:14
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Elin

Heheh. jag är med kräsen! Tillochmed min kusin som jobbar i en djuraffär och säljer sådana där andra dyra märkesfoder, läste innehållsförteckningen och godkände det. Hehe. Fast sen är klart att man inte kan uppnå det opptimala med ett torrfoder (utan lite andra mojänger i utan kött) utan då är det ju bara färskfoder som gäller.. Och det känns idag ganska avlägset. Vi får knappt plats med våran mat i frysen, speciellt inte efter att jag bakade bullar igår^^ haha.



Hos uppfödaren åt Enso Doggy Prima.. Jag köpte hem en liten sådan säck på 1,25 kg? eller vad de nu ligger på. Och så började jag blanda direkt när jag fick hem honom. Fast succesivt, första dagarna bara några bitar, sen en fjärdedel - en tredjedel - hälften - två trededelar och sedan så blev det en Halla pöjk. Övergången gick väldigt smärtfritt! :)

En veckas övergångs period är kanske lagom.



Egentligen kanske man inte ska börja blanda direkt när man får hem honom, men jag tyckte att det var lika bra, fast tog ju bara litelite i början.



Det är verkligen som du säger att man betalar ett par hundralappar extra för märket. därför tycker jag att det känns bra för mig att ha ett märke som inte är lika stort...



Har du varit inne och kollat på deras hemsida?

2009-11-06 @ 11:02:34
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Elin

Föresten, så blir nog Texas smittad med tiden.. I början kunde jag nästan gå och vara ledsen över att han aldrig ville ligga still och gosa några längre stunder... Men det är väll en mognads sak?.. Ursch sa jag att Enso håller på att bli mogen.. min lilla bäbis vart tog du vägen?



Är det såhär mammor känner med sina barn, så förstår jag att de skaffar fler..

2009-11-06 @ 11:16:40
URL: http://elinoenso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback