They're here!

Ursäkta ämnet, men jag blev plötsligt tvungen att dela med mig av detta:
Texas bollar har tittat fram!

Eller vänta... nu är de borta. Attans!

Jag har alltid trott att hans bollar skulle ligga i den där lilla "påsen" nedanför snoppen, men nu satt två små hårda bollar lite högre upp. Efter att han skruvat lite på sig är de nu borta. AH!

Ni är ju flera som har hanhundar, where are the balls?!
Jag är nämligen inte helt hundra på att jag skulle få önskat svar om jag använde google till att svara på den frågan...

Anledningen till att jag frågar är att jag planerar att kastrera Texas och att jag hört att bollarna kan hamna lite fel eller låta bli att ramla ner. Nu är det kanske lite tidigt att avgöra, men jag blev så exalterad när min lille pöjk såg fullt utvecklad ut.

Kommentarer
Postat av: Patricia & Duke

haha samma här, jag var orolig först att duke kanske inte fått nåra bollar. Men ibland kan man skymta två små kulor bakom snorren. Men på dom flesta hanhundar sitter ju kulorna typ under röven så man ser dom när dom går bakifrån, dukes e liksom precis efter snorren.. ja fattar ingenting xD

2009-11-13 @ 11:00:13
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: cecilia

bollarna ligger i jumsken. Dom "rammlar" ner när han är redo/mogen. Men ibland kan de på vissa hanar ta längre tid och för vissa kortare tid. Har hört av veterinärer att om hunden känner sig stressad så kan de ta längre tid. Detta är vanligast när dom lever i flock. Ta de lugnt du, dom kommer snart ner.



kram

2009-11-13 @ 11:08:12
URL: http://cettcilias.blogg.se/
Postat av: Cissi

hm det är inte de där svällkkörtlarna du ser? tror det heter svällkörtlar, två små bollar på sidorna bak på snoppen som svullnar upp? om inte så grattis, din pojk början bli stor. ;)

2009-11-13 @ 11:38:49
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Cissi

sv: haha ja hundar är allt bra äckliga. :P grejen med svällkörtlarna är att de är till för att hanen ska fastna i tiken vid parning. så det är ju absolut inget farligt, utan de ploppar bara upp ibland. på Skillz svullnar de upp när han är glad. äckligt, men helt naturligt. :P

2009-11-13 @ 11:48:49
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Jättebra att du planerar och kasterea Texas. Man ska göra på alla hundar tycker jag. Jag kommer kasterea alla mina hundar, Azi är kasterad :)

2009-11-13 @ 14:29:49
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback