En naken hund?

Det var, som sagt, inte det enklaste att få Sambon att inse det fantastiska med att ha hund. Därför var det otroligt viktigt att jag då presenterade alla fördelar på ett ärligt sätt.
Möjligen har jag överdrivit vissa saker en aning på föjande punkter:

1. Små hundar är billigare i drift (lite beroende på hur många väskor och leksaker man tycker att den behöver)
2. Man behöver inte alltid köpa de dyraste matsorterna (men det gör man ju ändå, av oro för att plutten ska bli dålig i magen)
3. Jag ska ta större delen av ansvaret; du kommer knappt att märka honom om du inte vill (förutom när han gnäller mitt i natten eller klättrar på dig på morgonen eller galopperar runt i lägenheten vid 7-snåret. Väldigt diskret)
4. Alla småhundsägare hållar faktiskt inte på med hundkläder och annat larvigt (om inte det är så att den lilla voffsingen fryser och faktiskt måste ha en liten jacka. Och en tröja. Och en till. Och kanske ett nytt halsband...)






Tur då att vår lilla voffsing får plats i en raggsocka!

Kommentarer
Postat av: Patricia & Duke

Så söt liten vovve :D!

2009-10-08 @ 09:56:15
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback