Shopping

Som de flesta hundägare säkert känner igen så är det inte alls roligt att shoppa till sin hund. "Åh nej, behöver han ett nytt halsband?", brukar jag tänka.
Faktum kvarstår dock att de har sina små behov och då är det bara att ställa upp! Efter en härlig runda på gräsplätten var det alltså dags för butiksbesök.

Först ut var en söt affär någonstans i Boländerna som heter Fyrislund Katt och Hund där trevlig personal beundrade Texas och gav honom en enorm (relativt sett) valpgodis. Där införskaffades ett halsband i brunt läder och nästan en väska. Sambon tyckte att väskan kändes väldigt Paris Hilton, så vi avvaktar. Jag ser nämligen precis ut som Paris i vanliga fall och skulle jag köpa väskan skulle det nästan bli lite väl jobbigt, så jag förstår honom ju såklart. Sen att väskan var beige-randig och kändes mer tant än bimbo är ju en helt annan femma. Halsbandet kändes i alla fall som en värd investering (42:-) och är ett stort steg i rätt riktning med tanke på hur vi föreställer oss vår stora Texas i svart skinnhalsband med nitar.


Snygg hund i snyggt halsband.


Oskyldig och söt

Efter att ha handlat klart på djuraffären var vi förstås helt slut och trötta på allt vad hundsaker heter, men Texas tvingade oss att åka vidare till Rusta för att utöka leksakssamlingen.


Detta blev resultatet av två minuter på Rusta.

Jag har alltid varit lite anti flexikoppel och liksom tyckt att man borde klara hunden med vanligt koppel istället för att låta den luffsa runt helt efter egna önskemål. Till valp känns det dock lite annorlunda. Jag vill inte köra hardcore-koppelträning med honom ändå, utan helst bara kunna hålla koll på honom medan han får utrymme att utforska lite på egen hand. Bra tänkt, tyckte jag, fram till att jag provade det. Nog för att Texas är stor och stark, men det är faktiskt lite mycket begärt att kunna rubba ett trögt flexikoppel. Som sagt, tanken var god...

Sedan blev det en liten leksak. Leksaker kan man aldrig ha för mycket av tycker matte, som gärna är lite selektiv med vad som känns okej för Texas att bita på (möbler och kroppsdelar hör ej till nämnd kategori).


Texas and leksak in action

Det blev även en grön dörrmatta!
"Hur tänkte hon där?", kanske ni undrar. Jo, jag har fått en släng av MacGyver-geni och köpte denna som ett hjälpmedel i rumsrenhetsträningen. Hello gräsmatta, liksom! Texas har nämligen inte helt fått in det här med att nattkissande (eller innekissande rent generellt) bör ske på tidningarna som matte så fint dekorerat golvet med. Istället fungerar hela lägenheten som temporär toalett när det kniper. Smidigt, tycker Texas.
Nu är det dock slut med olyckor! Planen är att Texas genast fattar tycke för vår nya inomhusgräsmatta. Självklart förstår han att detta är den nya toaletten och varje natt när han inte kan hålla sig traskar han vackert dit och uträttar behoven för att sedan lugnt sova vidare. Härligt!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken liten sötnos Texas är :-) vad är han för ras?

Jag blev helt överlycklig första gången jag såg detta koppel för det är så där lagom tunt, vill ju inte gå och böra på ett tungt koppel. Framför allt inte när hundarna man har inte är världens största. Tyson har oxå nitar och även dödskallar på sitt halsband hehe tufft. Hör till när man har hanhundar. Ha en bra kväll

2009-10-10 @ 18:17:38
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Carina

Den blandningen skulle jag aldrig gissat på :-) Då blir han kanske lika stor som Tyson. Hade lite problem i början att hitta halsband till Tyson som var tuffa men efter mycket letande hittade jag detta i en djuraffär här i Halmstad, Dogz. Texas är verkligen supersöt, man blir så sjuk när man ser söta valpar :-)

2009-10-10 @ 19:18:47
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Carina

Tysons föräldrar var normalstora chihuahuaor, väger runt 2,5-3 skulle jag tro. Tyckte inte de var stora när vi var där, inte någon av deras chihuahuaor var onormalt stora men det finns ju måndagsexemplar av hundar oxå hehe. Tycker bara Tyson är charmig så det gör inget han är stor, blev dock ingen utställningsstjärna pågrund av sin storlek. Hoppas du hittar något snyggt halsband. Annars får Texas växa lite mer så passar nog några fler. Ha en bra söndag

2009-10-11 @ 12:30:39
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback