Saker att bemästra innan valpköp




  • Inkallningar

  • Skvallerträning

  • Sidan-kommando

  • Slipa på koppelträning; aldrig okej att dra

  • Hundmöten ska bara ske efter ett ”varsågod”

  • Stanna-kommando som fungerar vid störning och i farten

  • Vänta en bit ifrån dörren innan passering

  • Fungerande tyst-kommando för de gånger Texas ser eller hör ett spöke

  • Tassarna ska vara i marken när man hälsar

  • Passivitetsträning



Märker när jag skriver detta att det inte alls är så farligt som jag tänkt. Det mesta handlar bara om att finslipa det som redan finns. Dessutom är det mest jag som varit för lat/bekväm/upptagen/okunnig för att vara konsekvent i alla lägen. Texas är jätteduktig bara man tar tag i det.

 


Kommentarer
Postat av: Anna & Kompis

Den där listan kan jag i princip kopiera av dig... Det är bara passivitetsträningen som jag kan stryka, övriga punkter behöver vi också finputsa på. Tror faktiskt att vi är många som kämpar på med just de där punkterna.

2010-11-08 @ 19:30:06
URL: http://kompismedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback