Träning

Detta är en guds gåva till studenter; en studiefri helg efter tenta och innan nästa delkurs kör igång. Vad gör man? Jo, man tar tag i allt det där man velat göra men ej haft tid för. En sak som ligger i topp på listan över 'borden' är träningsdagbok. Jag köpte mig en vacker (och dyr) liten skapelse som skulle hjälpa mig med detta. Tanken var att ju mer möda (och pengar) jag lägger på att hitta den ultimata boken, desto större chans att mitt dåliga samvete hjälper mig att skriva regelbundet. Tyvärr är jag alldeles för kontrollkåt och oflexibel för att det ska hålla i längden. Och inte bara i längden, det stupade redan på första inlägget. När jag väl köpt mig bok och skulle skriva första lilla texten om dagens träning kom jag på att det skulle se larvigt ut att börja bara sådär. Först måste jag ju återge den senaste tidens träning. Alltså ungefär ett år. Har ni läst mina tidigare inlägg vet ni att kortfattade sammanfattningar inte är min grej. Alltså satt jag och skrev tills handen värkte men hann för den sakens skull aldrig fram till dagens datum. Där och då insåg jag mina begränsningar, blev lat och gav upp.

Och så föll tankarna på min bortglömda lilla blogg. Tangentbordsskrift är ju hundra år snabbare är skrift för hand, hur mysigt det än känns med personliga små skrivböcker, och felskrivning korrigeras enkelt med hjälp av några snabba tryck på tangenten.

Alltså, detta får bli en plats för träningsdagboken. Som jag skrev i förra inlägget (för ungefär tusen år sen) så är målet en liten lillasyster till Texas. Åh, jag blir nästan rörd bara jag skriver det. Jag har stora planer och det är ett väl genomtänkt beslut men ska jag skriva hur jag tänkt kommer det att bli ytterligare några sidor text. Och det orkar ju knappt jag läsa så vi struntar i det.

Detta skulle alltså bli några korta rader innan jag började på listan med färdigheter som jag och Texas ska bemästra innan lillasyster flyttar in. I vanlig ordning blir några korta rader plötsligt flera korta rader. Attans. Lista får bli nytt inlägg. Någon måtta får det ju vara.

Blivande lillasyster?

Kommentarer
Postat av: Anna & Kompis

Hahahaha - så himla bra skrivet!!! Om du tröttnar på psykologyrket, så kan du bli skribent istället! Kul att se att du fortfarande bloggar (om än sporadiskt)!!



Roligt att du också funderar på en lillasyster till Texas. Vi pratar också om en ev. syster till Kompis...

2010-11-08 @ 19:26:53
URL: http://kompismedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback