En likadan!

Imorse träffade vi på en Texas-blandning för första gången. Jag önskar verkligen att jag haft kameran med mig! Tyvärr är den, liksom Sambon, i fjällen och det var därför inte ens en möjligt att springa upp för att hämta den.

Han var mindre än Texas, trots sina tre år, och såg rätt annorlunda ut. Det är roligt att se två likadana blandningar som brås på varsin ras. Texas är i mångt och mycket en Jack Russel, både till temperament och även utseende.
Den här hunden var Texas raka motsats. Den såg i princip ut som en Jack Russel-tecknad Chihuahua och var mycket försiktigare till sättet. Öronen stod rakt upp i sann Chihuahua-anda, till skillnad från Texas halvhäng.

Jag hittade en hyffsat rättvis bild av en likadan blandning på google, fast det känns som att den vi stötte på var mycket mindre. Being kameralös sucks!
http://www.dogbreedinfo.com/images18/JackChiSid3yearsJackRussellChihuahua.JPG
Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Alexandraida♥

Va roligt =)

2010-01-15 @ 13:58:29
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Carro

Det är ovanligt att man stöter på den blandningen. Har själv en liten juck russel/chihuahua-blandning vid namn Vegas, och har aldrig stött på eller hört någon annan som har en.. :) Roligt att höra att det finns några iaf!

Tyckte att jag kände igen Vegas i din lilla vovve. :) Jättesöt!

2010-02-05 @ 18:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback