Böckerna

Jag lånade ju på mig en hel massa böcker häromdagen. Det har ännu inte blivit så mycket läsning men eftersom jag välsignats med att vara väldigt snabbläsande har jag ändå hunnit avverka några stycken. Jag tänkte att jag skulle köra små recensioner av det jag läst. Det skulle uppskattas att få bolla lite tankar och idéer med er övriga hundfantaster. Jag hade ju önskat att det skulle vara enkelt att skilja mellan "rätt" och "fel" uppfostringsmetoder, men riktigt så är det ju aldrig. Det finns förstås lika många metoder och attityder som det finns hundägare. Jag fortsätter att plocka det som känns rätt i magen, men det är inte alltid så lätt. Det blir ofta så att jag vill för mycket. Ambitionerna är för höga. Jag menar väl, men pressen på både mig och lillgubben blir då för hög. Skärpning Sara, skärpning!

Hursomhelt. Även om böckerna inte bara hjälpt med att minsta förvirringen är jag fast i min övertygelse att kunskap aldrig skadar. Ibland håller man inte alls med författaren men jag tror att det är viktigt att vara ödmjuk inför andras övertygelser och att ändå våga tänka utanför sina egna ramar.

Kommentarer
Postat av: Gizmo & Leeloo [God Vovve Jul]

Hehe ja Gizmo och Leeloo fullbordar varandra!:D

2009-12-16 @ 11:41:41
URL: http://gizmo-leeloo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback