På promenad genom stan

Ja, var ska jag börja? Sällan har väl min hund blivit så stimulerad som idag. Lek, passivitet och stadsträning har dagen bjudit på tillsammans med Lina med rottisvalpen Luzza och chihuahuan Wilda samt Sara med jack russeln Golle.











Lite krångligt att fånga all fart och fläkt. Lina har fler fina bilder från dagen.

Efter lek, när alla utom Texas var lite trötta, var det dags att gå fint in till stan. Texas såg tillfället i akt att strypa sig själv. Varför gå fot när det guppar en smaskig rottisrumpa lite längre fram? Till hans försvar har vi aldrig förr gått i koppel tillsammans med andra hundar så det var perfekt att träna på. Det är bra för honom att se att man inte bara springer runt som en idiot med andra, utan att man också kan ta det lite lugnt.
Stan var full av folk som skulle handla julklappar och vi kryssade fram mellan barnvagnar och shoppingkassar. BRA TRÄNING! Mycket uppmärksamhet fick de också, de små sötnosarna. Tyvärr låg mycket fokus på vackra Luzza och Texas, som tror att han heter "åååh sööööt", förstod inte varför de klappade så mycket på rottweilern. Ännu ett moment som vi behöver träna på: konsten att inte hälsa.

Tyvärr tog jag ingen bild när vovvarna satt fint på stan och studerade omgivningarna. Synd! Att se Texas lite passiv bland folk är något man måste föreviga. Kanske nästa gång!

All in all var det en supermysig dag med härliga hundar och gulliga tjejer.
Bäst av allt är kanske att Texas ser ut såhär nu:


Kommentarer
Postat av: Elin

Taaack! snacka om att mina armar blir glada nu när Enso endast behöver en liten putt i backen så trippar han nedför trappan. Nu är det slut med detta bärande^^ ;d



Haha, ja vi övar på vi med. Men allt kan bli bättre som sagt. Men vissa dagar då det funkar kanon så blir man lite smått lyrisk.



Något han däremot skulle behöva öva massa är att uppföra sig någorlunda när det kommer andra vovvar. Fast nu har jag börjat med det att jag uppför mig som en clown så att Enso ska stå och titta förvånat på mig istället för att ställa sig som en tåbening mot andra hundar. Och lite framsteg blev det iallafall. Även fast resultatet blev tittande hundägare, en skämmandes pojkvän och en uppspelt Enso.



Förresten så verkar eran hundträff så trevlig, så funderar på om jag ska flytta upp till er ? ;d



Trevlig lördagskväll!

2009-12-12 @ 17:29:27
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

det har man v arit med om, rätt jobbigt men hunden kände ju inte mig. Så bara han är trygg i buren o du är med tror jag det är lugnt. Till USA blire nog knepigt om man inte mellanlandar, hunden måste ju pissa liksom xD!

2009-12-12 @ 19:42:48
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: linaa

Oh du fick ju fina bilder du med gumman!

Tack än en gång. Måste ses snart igen. Typ lördag;) samma tid samma kanal=D

2009-12-12 @ 20:26:00
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Ni ser ut att ha haft en kanondag! :D Jättefina bilder!



Tack också för supergulliga kommentaren i Kompis blogg! Den värmde! Kul att man kunde hjälpa till. :)

2009-12-12 @ 23:24:11
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: jannica

haha jo jag vet, jobbigt det där. Men du får vara kreativ och kanske skriva en lapp i porten eller helt enkelt prata med några grannar och säga att det skulle vara bra om dom hade lite överseende några veckor.. Inget dom dör av, förhoppningsvis är dom schysta :)



Kommer ihåg när jag och min sambo flyttade ihop hit här vi bor nu, och Zhalle inte kände sig hemma på engång.. Han kunde vara ensam i flera timmar innan, men här kände han sig väl otrygg vad är det här för ställe liksom :P Och skällde och ylade (fick vi reda på av grannen efter typ nån vecka)

jätte pinsamt men dom hade överseende, som tur var och efter en liten tid så slutade han :)



Alla drömmer nog om en tyst hund :D

2009-12-13 @ 00:13:18
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilket härligt gäng av hundar, mysigt

2009-12-13 @ 10:52:38
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback