Stora och små

När vi var ute för en stund sen mötte vi åter en enorm Rottweilergubbe på drygt fem år. Han älskar plutthundar och var så snäll mot Texas sist vi träffade dem. Idag var det samma sak. Texas som väger tre mjölkpaket traskade in mellan benen på den stora vovven och stod i godan ro och sniffade på snoppen. Lite läskigt tyckte Texas att det var att sen på 45 kilo mellan benen, men det gick ju det med.

Jag är så glad att jag är så överdriven i mina försök att skaffa kompishundar och hundkompisar för det tycks verkligen ha gett resultat. Texas klarar allt från minihundar till bjässar och tycker att alla är lika roliga.

Jag måste verkligen börja ta med kameran ut på småturerna. Man vet aldrig när man springer på någon sötnos och jag hade kunnat offra en nagel för att få en bild av Texas under magen på den fina Rottweilern. Jag hade också gärna velat ha en bild på den söta gubben jag mötte häromdagen som var ute och rastade sin 15-åriga samojed. De gick lite stelt båda två, men det såg så fint ut. Jag ska också ha hund när jag blir gumma!

Jag frågade förresten den söta gubben vad hemligheten var till att få sin hund så gammal och pigg. Motion är viktigt, sa gubben. Check, tänkte jag. Sen tror jag också att det är viktigt med en harmonisk hund, sa han. Detta medan Texas for runt som en virvelvind.
Vi får nog jobba lite på det där sistnämnda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback