Ane Brun

Igår blev det lite klent här och det beror på att jag tog ytterligare ett stort steg mot att bevisa för mig själv att det finns liv trots sjukdom. Det blev en bebisfri kväll då jag och Sambon tog en myskväll ute. Man måste göra sånt ibland, oavsett tillstånd. Förhållanden behöver det. Jag behöver det.

Mammsen kom förbi och hämtade Texiplutten och Sambon och jag tog tåget till Stockholm för att gå på Cirkus och se Ane Brun. Känner ni till henne? If not, kolla youtube eller något; hon är fantastiskt! Det var en helt magisk konsert där förbanden var minst lika underbara och en stor bonus var att de sedan körade bakom Ane så det kändes som att man kände dem allihopa. Det gav oss dessutom några nya favoritartister och sånt är alltid trevligt.
Ane Brun är liksom en artist som funnits med mycket i mitt och Sambons förhållande så det var härligt att sitta där tillsammans och göra en liten nostalgitripp. Många låtar hade man nästan glömt så det blev några "Just det, den här älskar jag ju!" tillsammans med många nya favoriter.

http://www.bastimmers.nl/media/various/ane_brun.jpg
Oj, vilken liten bild jag hittade.

Dessutom var de alla som uppträdde så himla gulliga. De var inte bara fantastiska artister utan pratade lite och var sådär skönt avslappnade och gulligt knäppa. Löveli!

Det blev ett sent tåg tillbaka till Uppsala och jag ringde till familjen för att kolla läget med bebisen. Lillasyster svarade att Texas låg och sov med föräldrarna. "Åhh", tänkte jag... Fram tills att jag hörde mamma i bakgrunden.
Texas hade kissat i sängen... Hoppsan. Jag sa ju att han måste kissa innan han lägger sig.
Några minuter senare hörde jag mamma igen. Texas hade nu bajsat i sängen. Oops!

Det finns inte mycket att göra när man sitter på tåget men jag sa att det borde vara lugnt nu om han fått göra ifrån sig i sängen (heh) och att han kunde sova vidare så skulle vi komma så fort vi kan.

En lyckad första hundsittning, med andra ord. Jag och Sambon blev ju också lite överraskade av hur mycket arbete en valp kräver så jag kan förstå att familjen reagerade likadant. Förhoppningsvis kan Texas se så pass söt ut att de glömmer "olyckorna" och gärna är barnvakter igen. Det brukar funka på mig...

Kommentarer
Postat av: Patricia & Duke

Ääntligen någon som tänker som jag :D!!

Så fort julmusten börjar säljas i affärerna så är jag där och köper direkt! Sen får man höra att man förstör julstämningen genom o börja så tidigt, men hallåå!? Det gäller ju att börja planera i tid :D! Jag åt dessutom en saffranssnäcka igår, underbart!

Har även köpt en massa julpynt och planerar vilken gran vi skall ha ^^,.

Julen är typ det bästa jag vet :D!

2009-10-29 @ 11:33:42
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: linaa

vad mysigt med sthlm och uppträdande. =)

2009-10-29 @ 15:18:13
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Carina

Ibland är det skönt att göra något utan lilla vovven, kul att det blev en lyckad kväll, ja förutom kiss och bajs i sängen hehe

2009-10-29 @ 18:53:13
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback