Blogg och kyckling

Tidigare bloggar har endast skapats när jag känt att det funnits rimligt belägg för att tro att mitt liv skulle kunna vara av intresse för andra. Blogg ett hade jag i samband med familjens resa till Colorado 2007 och blogg två handlade om hösten 2008 i California.

Trots att jag älskar att skriva, och gärna följer andra bloggar slaviskt och utan förbehåll, så har jag dragit mig för att starta en egen.

Jag var ju tvungen att fråga mig själv: Skulle jag vilja läsa om mitt hyffsat händelselösa liv i Uppsala?

Svar: Nej.

Idag är dock frågan en annan: Skulle jag vilja läsa om världens sötaste lilla tussevalp som numera berikar ett annars så hyffsat händelselöst liv i Uppsala?

Svar: Oh yes!

 

Som om inte det vore nog så finns det ytterligare en rad fördelar med en blogg.

  1. Jag har Texas utveckling och framsteg samlade på ett och samma ställe.

  2. Jag kan ha en mängd av Texas bilder samlade, istället för att leta efter dem i olika mappar på datorn.

  3. Förhoppningsvis kan jag utbyta tips och råd med andra valpägare.

  4. Min sambo kan klicka in på bloggen under arbetsdagarna när hans valpsaknad blir för stor.

Sedan har jag redan ett dussin bilder på Texas och hans favoritställning, "kycklingen", där han ligger utfläkt på rygg med de ännu ganska hårlösa benen rakt ut i vädret. Lite som en rå kyckling. Att inte delge världen dessa bilder vore oerhört själviskt och således ytterligare en orsak till att jag startar en blogg.

 

Texas demonstrerar sin favoritpose:

Kycklingen Texas


Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vilken söt och härlig blogg du har! :)

2009-10-09 @ 21:42:12
Postat av: Sara

Vad gullig du är, tack!! :)

2009-10-10 @ 11:34:06
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: linaa

jisses så söt han är!

Grattis t liten!

2009-10-10 @ 22:15:37
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback