Going back home

Sambon var borta under gårdagskvällen och Texas och jag fick då erbjudande om att spendera natten hos föräldrarna.
Föräldrar = hus med tomt = smidigare kissrundor = mindre jobbiga nätter.
Svaret var givet.
(Trots att jag först hade ett svagt ögonblick då jag befarade att Texas utveckling skulle hämmas av att hans matte utsätter honom för nya miljöer i en för snabb takt.)

Jag packade alltså en stor väska med alla möjliga förnödenheter samt fyllde hans lilla bur/väska/hus med leksaker och handdukar och allt möjligt tryggt. Här skulle ingenting lämnas åt slumpen!
Självklart visade sig mina preparationer fullständigt nödvändiga då min lilla hund glatt skuttade runt i sitt nya temporära hem och slickade på alla familjemedlemmar. Min famn fanns alltid i beredskap, skulle han behöva ett tryggt gömställe, men behovet fanns liksom inte.


Min "osäkra" hund kör ett trägolvsrally

Det mest spännande var ändå att se hur lillasysters katt Kira skulle reagera på vårt senaste nytillskott. När jag tidigare tog hem min dagmattehund var hon allt annat än välkomnande och fräste så fort hunden vågade sig i närheten av henne.
Med Texas gick det bättre. Han är uppvuxen med katter som villigt lät sig hoppas på och lekas med. Alltså blev han överlycklig när han upptäckte feta Kira i föräldrarnas kök.


Det framgår tyvärr inte av bilden, men Kira är enorm! Det är nästan så att jag tror att hon ska mosa mig när hon kommer släpandes. Texas kändes som en prick i jämförelse.


På något sätt tror jag ändå att Kira uppfattade att Texas är en bebis. Hon fräste inte en enda gång åt honom utan visade till och med prov på nyfikenhet (!!) och visst intresse. När Texas blev alltför ivrig daskade hon till honom med tassen, men inte alls med samma intensitet som hon använde till den andra hunden. Texas verkade heller inte ta särskilt illa upp av hennes daskar utan såg det mer som en förklaring till varför katten inte ville leka just nu.
Det här kan bli bra. Jag ser redan julkorten framför mig, där de ligger och sover tillsammans i samma lilla säng.


En fet katt



Kommentarer
Postat av: Elin

Verkar som om ni haft en trevlig helg! :)

Med mycket roliga inköp!



Föresten, sköönt med inhängnat grönområde! ;p

2009-10-11 @ 22:08:30
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: linaa

huvudsaken är att man är nöjd med sin hund:D

vad e han för ras?

mitt nya jobb är på ett hundcenter som ska öppna i östhammar. Jag kommer jobba i salongen, trima och klippa hundar men även i cafet.=) min dröm.

2009-10-12 @ 08:10:43
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Carina

Kul att det gick bra mellen katt och hund. Katten är otroligt lik min Bella... Har ju två katter och två hundar och det går jättebra, de förstår varandra rätt bra fast de inte talar samma språk

2009-10-12 @ 19:20:10
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Carina

Nä de gosar aldrig men accepterar varandra. Bella (katten) säger till på skarpen så henne busar man inte med heller men hon brukar gå och lukta på Enzo, tycker nog han är mysig :-) Gizmo den gula katten är mer buskatten som de jagar ibland. Får vara glad att de inte äter upp varandra :-)

2009-10-12 @ 19:43:15
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback