Resten

Fördelen med att vara sjuk är att det är vår när man blir frisk. Tyvärr fungerar det inte så varje gång, men denna gång gjorde det faktiskt det. Jag insåg snabbt att dunjacka inte längre behövdes och det var en glädjens upptäckt! Ännu en fördel med sjukdom och hundabstinens är den pånyttfödda motivationen när hund och hälsa väl återvänder. Vem blir inte sugen på långa promenader och hundträning när det är barmark och flera grader ifrån förfrysning?
.
Jag återfick alltså mitt lilla hjärtegull i söndags kväll och njöt i massor av våra första rundor på bar mark och med solsken i blick. På onsdagen skulle det hållas träning på BHK (hur tuff känner jag mig inte varje gång jag skriver det?) och jag var taggad till tusen! Texas också, förstås! Döm om min förvåning när mamma ringer på måndagen och påminner mig om avfärd onsdag eftermiddag. Vi skulle på Existentiell Filmfestival i Dalarna, något jag alldeles förträngt! Vad värre var; mina hundvakter hade blivit kallade på begravning efter plötsligt dödsfall så jag stod utan hundvakt! Inte nog med att jag kände stort motstånd mot att lämna bort vovven när jag precis återfått honom, jag hade inte ens någon att lämna honom till!
Sansad, eftertänksam och lugn som jag är var det dock inget problem. Jag bara kollade runt lite sådär nonchalant och plötsligt var det fixat! Världens bästa kursare och hennes sambo ville gärna husera Texas under ett par dagar. Hallelujah!
.
Jag har alltså spenderat de senaste dagarna i mörka biosalar, på intressanta föreläsningar och med stundtals hetsiga diskussioner. Texas har spenderat dagarna med bus, lek, promenader och  kärlek. Båda är vi nog rätt nöjda. Ännu nöjdare var jag dock över att (återigen) få tillbaka min baby efter en tid isär. Mycket nöjdare än så är det svårt att bli, men inte omöjligt. Imorse var nämligen lyckan gjord när jag och Texas, som tidigare nämnts på besök hos mina föräldrar, tog en lång och härlig promenad i vår vackra natur.
Texas var lycklig, jag var lycklig. Texas studsade, jag studsade. Texas sprang på fälten, jag sprang på fälten. Texas åt kattbajs, jag... ja, ni fattar i alla fall. Nu väntar vi bara på att Sambon ska komma hit så att vi kan ta med honom ut på fältet ännu en vända.
.
.
Vad vore livet utan hund?

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad skönt att höra att du mår bra nu. Visst får man inspiration av att snön försvunnit och solen tittar fram. Enzo och jag har börjat på en allmänlydnadskurs och nu ser jag bara framemot att han ska bli ett år och vi blir klara med den och kan börja på agility. Hoppas ni får en bra lördag

2010-04-17 @ 16:43:04
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Monica

Livet är inget utan hund. Min lilla Molle är 3år och han fått mig att upptäcka nya saker. Man kan vara ute när det regnar t.ex. Kram Monica

2010-04-17 @ 21:23:58
URL: http://molleochsessan.blogspot.com
Postat av: Patricia & Elwiz

Livet med hund är fantastiskt! :D

Vilken tur att du har så snälla vänner, släktingar, grannar o allt :D!



Ha en bra helg!

2010-04-17 @ 22:29:22
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Carina

Vi har stått i kö för kurs sedan förra året så det har varit en lång väntan innan vi fick börja. Men nu verkar det som om de ska starta upp någon mer kurs, det är ju massor av folk som vill gå så det är synd att det inte finns fler instruktörer. jag har funderat länge på agility för Enzo är en sån hund som skulle tycka det var roligt och det tror jag Texas oxå skulle kunna gilla :-) Nu ska vi bara klara av denna kursen och ställa oss i kö sen ska vi hoppa och springa hihi, kommer att hålla dig underrättad. Ha en skön söndag

2010-04-18 @ 11:42:21
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: H

Utan hund är livet urtråkigt...lite som att vara utan nya blogginlägg från dej alltför länge. ;)

2010-04-18 @ 15:36:42
Postat av: Ebba & Molly

Livet utan hund är en väntan.. på en hund. Jag och Molly inskaffade agility grejerna i julas men började inte träna förrän hon blev ett år (5 april 2010) så vi har inte tränat så länge ;)



Kram

2010-04-18 @ 17:19:05
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback