Alla dessa raser

  • Mops
  • Chihuahua
  • Rottweiler
  • Cavalier King Charles Spaniel
  • Lagotto
  • Pomeranian
  • Västgöta spets
  • Springer spaniel
  • Tax
  • Labrador
  • Golden Retriver
  • Yorkshire terrier
  • Australisk Kelpie
  • Jack Russel Terrier
  • Parson Russel Terrier
  • Fransk bulldog
  • Lhasa apso
  • Newfoundland
  • Border collie
  • Storpudel
  • Norwichterrier
  • Amstaff
  • Dvärgschnauzer
  • Lappsk vallhund
  • Chow chow
  • Grönlandshund
  • Cane corso
  • Flatcoated retriever
  • Beagle
  • Pekingese
  • Hovawart (i Texas ålder. Ny bästis?)
  • Australisk terrier
Update: Glömde alldeles att skriva dit Kajsa, en Australisk terrier som vi träffade häromdagen.

Kommentarer
Postat av: jannica

hahaha nja det tror jag inte folk kommer göra ;)



Jag tänker kanske ställa ut Zhalle endås, och tycker att Texas är en sån snygg kille att han också borde få testa det ;) fast för blandisar så klart, Undrar vad folk skulle tycka om jag gled runt med Zhalle på rasutställningarna haha :P



Ne men dom går ju lite annorlunda till, då det inte finns något typiskt blandras utseende, haha. Men skulle vara roligt att få en bedömning på Zhalle iaf :D (Jag tror inte dom behöver ha bollar för att ställas ut då??)



Finns få Blandis.se :)

2010-01-13 @ 14:26:47
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Haha allt för att lillskiten inte skall frysa ;)!

2010-01-13 @ 14:55:31
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hon som hade honom innan får ta 3 till parningar på honom sen e han min! Men jag kommer att fortsätta avla på honom han e ju så fin så alla vill ju ha hans bebisar :) fast man får ju välja med omsorg.

Jaha så du kom in?ja sa ju det, fy va roligt! Är det heltid?

2010-01-13 @ 15:34:35
URL: http://readmypinklips.blogspot.com
Postat av: Molly

Grattis listan :D

2010-01-13 @ 15:36:20
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Alexandraida♥

Jösses med raser det finns =)

2010-01-13 @ 16:26:53
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken raslista det börjar på att bli!



Angående inlägget om kastrering så tror jag att det är väldigt individuellt. Jag har inte valt att kastrera Rexie eftersom jag inte tycker att det behövs. Han har aldrig varit en sån hund som går runt och skvätter överallt. Det är enbart när det är honhund som löper som reagerar lite. Men även om jag gnäller en del om det i bloggen så är han inte okontrollerbar då. Sedan kommer det förmodligen aldrig gå att para honom ändå. Glömt den mediciniska termin för det men ena pungkulan kommer aldrig att ramla ned.

2010-01-13 @ 16:36:43
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: jannica

Haha ja jag antar att man inte får allt, men jag stått mitt kast tror jag med Zhalle. Han bet av alla skorsnören och sög i sig dom, så jag har haft tur eller hoppas iaf på att Atlas inte utvecklar den gåvan haha :) Sen så slutade Zhalle med det för länge sen, han höll mest på första halvåret, så alla skor fick vi gömma, tills vi kom på att han va schyst nog att lämna skorna i fred om man bara la en handduk över skorna som stog på skohyllan. Tänk om man kommit på det tidigare ;)



Ja du, jag vet inte, men hittade detta när jag läste på något forum - De bedömer hunden efter hur den är byggd exteriört. Även en blandis kan vara för trång bak, ha för outvecklat förbröst, brant kors, kohasig, kort hals, dålig pälskvalité mm. De bedömer även rörelser och precis som på en vanlig utställning så tjänar du mycket på att kunna ställa upp din hund på ett snyggt och trevligt sätt..



Så jag antar att det är så :P Får se hur det blir med det där för vår del :)



Ja va synd! Men det ger sej nog till sommarn! Jag skulle nog trott samma sak om jag vore i dina skor, valpar är ju så svåra att stå emot..

Det är faktiskt både roligt och inte så roligt ibland, ska jag berätta. Då är vi två med en massa åsikter och sen måste man kompromissa, vilket jag har svårt för ibland ;P

Lättare vare när jag köpte Zhalle, då fanns ingen som kunde säga nåt haha... Men jovisst är det mysigt att ta en sväng tillsammans i skogen osv :)

Hoppas din karl ändrar sig och börjar hänga på!

2010-01-13 @ 17:02:04
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Hur gammal är Texas nu? :)

2010-01-13 @ 20:23:52
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Ozzy

Låång lista :)

Den där Kajsa lät ju hel cool alltså, men jag är fortfarande Kingen!!

Psss! Diggar bloggen!

2010-08-03 @ 18:12:18
URL: http://bossozz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback