Bara det allra nödvändigaste

När våra kusiner var här i förra veckan pratade vi lite om IKEA. Då de inte har någon IKEA i Östersund skulle de passa på att hamstra medan de var här. Min lill-kusin sa att hon alltid råkade köpa på sig mer än vad som var tänkt, men att så blir det när man åker så pass sällan.

HAHAHA, sa jag.

Vi bor tio minuter från IKEA och kommer alltid hem med minst dubbelt så mycket som planerat. Jag köper till exempel alltid servetter när vi är där. Det är ju så himla billigt och alltid bra att ha. Tyvärr har vi nu svårt att få plats med allt papper. Men när vi väl behöver servetter är det ju himla kul att ha så många färger att välja mellan! Det är alltid spännande när man kommer fram till kassan för oftast har både jag och Sambon smugit ner diverse nödvändigheter.

I helgen fick vi till ytterligare ett besök på IKEA. Vi skulle egentligen bara lämna tillbaka några saker och kanske kolla lite på någon blomma.
Kom vi hem med någon blomma? Nope!
Kom vi hem tomhänta? Verkligen inte!

Jag köpte bland annat en ny burk till blodpuddingen så att den ska matcha maten. Eftersom de ändå står i skåpet känns ju sånt rätt viktigt.


Visste ni förresten att de har en hundavdelning på IKEA?


Denna utdragna handlingsprocess gjorde ju att Texas fick vara hemma väldigt länge själv. Mitt lilla underverk. Han hade skött sig så fint och gjorde inte ett ljud när vi kom hem. Ja, förutom dunkandet med svansen förstås. Inte hade han gjort ifrån sig heller. RUMSRENHET, here we come!
I alla fall, för att gottgöra vår lilla prins för isoleringen han tvingats utstå gjorde vi vad varje sansad småbarnsförälder skulle göra:

MUTADE HONOM!


Kommentarer
Postat av: Elin

Av någon konstig anledning brukar det bli så, att man alltid kommer hem med dubbelt så mkt som man skulle ha. :p



Fast eran hundavdelning ser roligare ut, på vårt Ikea brukar det jämt vara så utplockat bland hund grejerna.. :/ Fast Ensos svarta keramikskålar (mat&vatten skålar) var faktiskt därifrån! :)

2010-01-04 @ 15:20:57
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Ja, herregud IKEA handlar man alldeles för mycket alltid! När jag bodde i Örebro i egen lägenhet, skulle jag kolla lite runt på IKEA, men det resultade med en ny vardagsrum bord, ny stor lampa och massa andra saker :$ Så lastbil kom till mig efter några dagar med allting jag beställt. Haha.



Ja, handlar alltid nåt från IKEA hundavdelning, ganska kul saker där, faktiskt :) Men mest anpassade till mindre hundar tycker jag.



Tack! Det känns skönt att se resultat efter allt vi har jobbat med, så känns verkligen bra nu. Vi ska på återbesök hos hundsjukgymnastiken nån gång under januari, hoppas hon säger att hon ser också framsteg.

2010-01-04 @ 17:41:39
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

haha elwiz äälskar sin sån råtta!

Söt video ovanför också, han leker ju precis som lillen. Hade varit skönt om du kunde låna hem Elwiz lite så att han kan leka klart med Texas så kan jag hämta honom sen när han är lung och trött sen ^^,!

2010-01-04 @ 18:51:59
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: cazandra

När vi va på IKEA så skulle i ha typ galgar, handkräm, skrivbordsunderlägg och typ nåt mer. Men det där "nåt mer" blev ganska mycket faktist :) Men jag skyller fortfarande på att vi måste ju faktist passa på när vi väl är där (:

2010-01-05 @ 00:51:56
URL: http://ytaaa.blogg.se/
Postat av: Molly

När jag för allra första gången kom till mitt hem fanns där en stor, röd kudde med tofsar i varje hörn som fick mig att känna mig lite kunglig när jag låg på den, (jag skrev i då form eftersom att tofsarna nu är borta... hehe)från IKEA. Jag älskar den. Matte & Ebba tyckte att den var gigantisk när de köpt den, men nja, inte lika stor nu...



Men IKEAS hundavdelning är bra, har en sån där hunrok därifrån också ;)

2010-01-05 @ 09:30:28
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Alexandraida♥

hihi Revo hade en stor elefant =P med ett hål i baken haha

Näe fy fy fy haahah

2010-01-11 @ 18:43:33
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback