Tassar på sjön

Tja, var börjar man?
Det blev till slut en ganska redig båtsemester på tio dagar för mig och Texas. Inte illa för en nybörjare sådär. Jag måste i alla fall nämna att allt gick över förväntan. Jag hade varit lite nervös över både det ena och andra. Jag var rädd att hela färden skulle behöva anpassas efter Texas toalettider. Jag oroade mig över att åka runt med en galet hysteriskt understimulerad vovve och konsekvenser detta skulle få för min och medresenärers mentala välmående. Samt mitt tålamod. Jag befarade att vi skulle få svälta eftersom Texas skulle bete sig för illa på alla eventuella uteserveringar. Jag var också lite nervös inför tanken på att Texas skulle kunna bli åksjuk, alternativt skaka av skräck under hela färden. 

Ja, förväntningarna var höga som ni hör. Jag såg verkligen fram emot båtresa med hund.

Tur då att jag, för ovanlighetens skull, hade helt fel. Texas vågade successivt mer och mer. Från att ha skakat av skräck i ett hörn till att hoppa upp och ner ur akterruffen, från däck ner i sittbrunnen (inte upp på däck, praktiskt nog), upp och ner från sätena. Han gjorde dessutom det tappra hoppet ner i salongen men överlevde med liten marginal. Salongsgolvet är halt som sjutton och det är dessutom ett ordentligt högt hopp. Texas märkte det nog själv för det blev inga fler självmordsförsök av den sorten under resten av resan. 
Han stod gärna på bakbenen på sätena och tittade ut över vattnet och när vi närmade oss någon hamn eller vik så brukade jag ta med honom upp på däck där han fick stå och spana. Han badade faktiskt frivilligt flera gånger (för att knyta an till det tidigare inlägget om bad). 

Det var helt enkelt en himla härlig resa och jag tror att Texas njöt av att ha familjen samlad hela tiden.

Texas och matte spanar


Texas höll span när matte badade


Inte helt hundra på vad vi gör men det ser mysigt ut


Någon måste ju ligga och se snygg ut också


Texas var inte helt nöjd när vi simmade iväg utan honom


men efter lite pussar gick det bättre


Sen var vi båda trötta


Utflykt på Utö


Vi gick på fina stigar, vi och pissmyrorna


Klippbad


När vi låg i naturhamn kom en svan och fräste på Texas


Kvällsutsikt


Vi rodde ut på en liten tur


Hur kan en pytteliten varelse vara så vacker?


Sen var vi tvungna att sova lite till


Vi seglade så fort så man frös i vinden när man satt i skuggan


Texas var inte jätteorolig trots att vi seglade hårt och båten lutade som sjutton vissa gånger


Men sen var det visst lite kallt för hundar också så då blev man tvungen att krypa ner under filten


Sen somnade man


och vi sov trots att fina små öar flöt förbi


Till slut vaknade vi visst


Strosa i Trosa, tralla la la la


Trosa by day


Nu orkar vi inte så mycket mer, va?

Kommentarer
Postat av: Carina

Wow vad härligt ni har haft och vilka fina bilder. Blir avundsjuk när jag ser det, vilken semester. Skönt att det gick så bra med Texas på båten...

2010-07-26 @ 05:32:47
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Ebba & Molly

Va roligt ni verkar ha haft det! :D Känner igen alla dessa hamnar, det var vårt hem (på resandefot) hela förra sommaren :) Vi var bland annat inblåsta på Utö ;)

2010-07-26 @ 08:01:53
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Carina

Vi var på en prova-på-helg med brukshundklubben, där vi testade sök och spår. Och jag tyckte det var så jäkla roligt att jag försökte få ihop en träningsgrupp, men det var inte så enkelt som jag trodde. Sen tog jag kontakt med tjejen som höll i vår sökgrupp och fick vara med att testa en riktig träningsgång. sen har vi varit med i deras träningsdgrupp, fast de är ju på en helt annan nivå och har tävlat och allt men det är så jäkla roligt att få chansen att vara med. Ha det gott

2010-07-27 @ 05:35:16
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Patricia & Elwiz

Såå mysigt, älskar alla bilderna :D!

2010-08-07 @ 01:06:32
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback