Upp som en sol...

... och ner som ett vrak, eller hur är det man brukar säga?

Gårdagen var alltså fantastisk och jag ringde alla jag känner (i alla fall mamma) ett antal gånger för att prisa min fantastiska hund. Tyvärr uteblev den där trötthetseffekten som jag suktat efter och vi fick tillbringa aftonen med en uppspelt och arbetsglad hund. Måste jobba på det...

Nu ska jag passa på att återge några av dagens med- och motgångar. Förhoppningsvis håller Texas sig sysselsatt i ytterligare några sekunder med toarullen.



Vi kan ta dagens succé först. Helt klart värt att hyllas.

Texas var ensam hemma i en timme och tjugo minuter idag.

Helt otroligt fantabulous! Jag kollade med grannen också att det inte låtit som valpmord i vår lägenhet och han hade inte hört någonting, vad han visste. Notera då att skäller Texas så märks det.
Allt som behövdes var ett par grisöron. Ett i munnen och ett gömt, så att han skulle kunna roa sig även om (när) han tröttnade på det första. Genialt!

Det jag roade mig med var främst tvätt. Dessutom stötte jag på en bekant till min morfar i tvättstugan (vad är oddsen?) som gärna ville stå i en halvtimme och diskutera rigida frireligiösa organisationer. Därav den lång tiden. Jag fick också till en tur till biblioteket. Jag är trött på att stå som ett förtvivlat frågetecken när min valp blir ett monster så här skulle laddas med KUNSKAP.



Mycket kunskap.
Rasinfo, klickerträning, valpkunskap och hundpsykologi.

Nu borde jag väl klara mig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

japp vid stora torget:D vi e taggade vi med:D

2009-12-11 @ 17:35:56
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Malin

Tänkte precis fråga hur det går med ensamträningen, alldelesx utmärkt låter det som! :)

2009-12-11 @ 18:01:50
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Grattis, vad roligt! Det låter som att både matte och Texas har varit duktiga. :)



Den där klickerboken blev jag lite nyfiken. Du kan väl skriva någon rad i bloggen om den var bra?

2009-12-11 @ 23:57:23
URL: http://kompismedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback