Juletankar

Texas har valt att förgylla mitt liv med ytterligare några minuters vila och ro vilket gör att jag åter tillåts fokusera på glädjen i att ha hund.

När drömmen om ett liv med hund först började kännas hyffsat realistiskt (i somras) var julafton det första jag fantiserade om.
Där sitter vi hela släkten (eftersom alla vill fira jul här i Uppsala nu när jag har hund) vid granen medan min vackra lilla skapelse snällt sitter i sin tomtedräkt och njuter av lugnet. Jag och vovven kastar kärleksfulla blickar på varandra och när jag vickar sådär speciellt på lillfingret så gör hunden en bakåtvolt innan han flyger upp i min famn. Alla applåder och menar att de minsann aldrig sett någon som har lika god hand med sin hund som jag.

Detta var alltså innan Texas kom in i mitt liv. Tomtedräkt? Kanske om jag rakar honom?
Njuta av lugnet? Känner jag min hund rätt lär han varva pusskalas med vandalisering. Lugn är inte hans grej. Bakåtvolt? Nej, jag tycker inte att jag är överambitiös.

Saker blir aldrig som man tänkt sig. Jag kan lätt fastna i allt jag och Texas inte är. Det är så fel!
Jag gör mitt allra bästa och Texas är den finaste hund jag kan tänka mig! Jag längtar fortfarande minst lika mycket till en julafton med hund.


Nej, det blir nog inget uppradande av mina omsorgsfullt inslagna paket i år. Kanske blir hela gran-grejen svår, med tanke på att Texas är lagd åt det destruktiva hållet. Oavsett hur det blir kan jag knappt tänka mig något mysigare sätt att vakna på julaftonsmorgonen än med en liten valprumpa i ansiktet.

Kommentarer
Postat av: Anna & Kompis

Vet du vad, jag tror att denna julen kommer att slå dina vildaste drömmar med häpnad! :) Inte för att Texas kommer att slå bakåtvolter, utan för att inget slår den där härliga känslan av att vara en flock som firar tillsammans. Granen och paketen blir ett utmärkt övningsobjekt att lära sig ignorera. :) Vi hundägare är dessutom lyckligt lottade, för vi får ta många promenader på julafton och slipper bli tunga, trötta och dästa av all julmat - den promenerar vi bort. :)

2009-11-24 @ 19:06:23
URL: http://kompismedflock.blogg.se/
Postat av: Malin

Det låter som en bättre idé att bli kär i ett gosedjur faktiskt :) Kärleken gör att Rexie matstrejkar också. Tro hur länge en tik löper så att Rexie kan bli sig själv igen.



Jag hade precis samma tankar som dig om julafton men Rexie skötte det perfekt. Inslagna grisöron är toppen! Det kommer gå över förväntan ska du se och visst är det toppen o ha hund? :)

2009-11-24 @ 19:59:26
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback