One of those days...

Idag har vi varit på lilla farfars begravning. Jag tror nog att jag ska frysa livet så att jag slipper gå på fler. För att vara en så sorglig stund var den ändå mycket vacker. Jag grät mest så allt var lite suddigt, men det var fint ändå. Pappa, med en prästutbildning i botten, höll i begravningen och det allt blev lite mer personligt. Mamma och faster sjöng och vi barnbarn läste texter. Farmor var glad över att hela familjen deltog.

Vädret var ljuvligt och solen sken när kistan firades ner i marken. Gubbarna som bar var så söta i sina svarta hattar och bugade fint mot lilla farfar. Vi släppte blommor ner i graven och jag blev lite ledsen när min blomma ramlade av kistan och åkte ner bredvid.

Efter fika och tal och ett underbart brev av farfars syster i Finland hämtade vi lillgubben som fått leka hos Sambons föräldrar. Med Texas i ett fast grepp åkte vi till veterinären för att få hans nya knöl undersökt. Sköterskan sa att det är en godartad tumör som valpar och unga hundar ofta kan få. Troligtvis försvinner den av sig själv men blir den större ska vi åka in för att få den borttagen. Det är alltså inget som är akut, trots att det enda ord jag egentligen hörde var tumör. Nu hoppas vi att det lilla monstret försvinner av sig själv så att vi slipper fler tråkigheter.

Det blev en lång dag idag...

Kommentarer
Postat av: Carina

Alltid sorgligt med begravningar. Men den verkar ha varit riktigt fin och stämningsfull.

2010-01-07 @ 20:23:48
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: jannica

Beklagar sorgen. Men det låter som det va en jättefin ceremoni!! Så skulle jag också vilja ha det, när farfar begravdes så kändes det så opersonligt när prästen står och läser psalmer och pratar om Gud, jag är ju inte speciellt troende,utan ville hellre att man skulle pratat om farfar... Men farmor orkade inte och ville inte att det skulle bli jobbigare än vad det var. Hon är så skör just nu...



haha låter underbart ;)

Ja det är ju dyrt som attan haha..

Jag sätter in en bild på min blogg, för tydligen går det inte att kopiera länken hit.. Men dom kostade 999:- och är så jävla bekväma och varma så sådanna kommer jag nog köpa fler utav :D

Termobrallor måste jag också köpa!

2010-01-07 @ 22:54:01
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Jonna & Puff

inte kul med knöl. Något som heter tumör hur bra det än vad kommer ändå oroa en valpmatte så att man blir sömnlös tills den är borta.



Så vi håller tummarna att ni är snart oknöliga :)

2010-01-07 @ 23:42:16
URL: http://jonnax.blogg.se/
Postat av: jannica

Ja för tusan det glömde jag skriva, JA dom är vattentäta.

Ja precis om dom skulle läcka in vatten eller gå sönder så får man reklamera nya, så länge man inte misskött dom osv.

Visst, det känns verkligen värt det, och jag hoppas dom håller i flera år :)



Åh, det är så jag vill att begravningar ska vara. Det om nåt måste vara skönt att få gråta ut och kanske le lite åt minnen och sedan ta ett fint farväl. Låter helt magiskt!

2010-01-08 @ 11:32:49
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Åå va sorgligt. Minns min farfars begravning som igår även det var för 3 år sedan... Hoppas verkl att knölen försvinner!

2010-01-08 @ 11:56:52
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: emma & elsa

Vilken fin bild du har lagt in på headern ! :)

2010-01-09 @ 15:12:03
URL: http://elsahedlund.blogg.se/
Postat av: Molly

Fin header :) Tråkig med begravning, jag gick som väldigt ung på min första och enda begravning hitills. Men gillar verkligen att ni gjorde den personlig, verkar mycket trevligare, eller så trevlig som en begravning kan bli..

2010-01-11 @ 18:29:32
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: linaa

begravningar e aldrig kul... har deltagit på 3... bror, morfar och farmor och ja d e nog det jobbigaste jag vart med om... hua. men vackert e d med!

2010-01-11 @ 19:46:09
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback