Sommarskrivande

Denna lilla blogg har förts på tal ett par gånger nu på sistone, i samtal med diverse goda vänner. Vid varje omnämnande har jag insett att åh, jag vill verkligen ge den lite kärlek såhär i slappa sommartider. Som vissa märkt kom jag så långt som att byta header-bild för ett par dagar sen (med mycket möda och stort besvär, I tell you!) men ett akut hundläge satte stopp för ytterligare blogginsatser den dagen.
Mitt lille gullegryn hade nämligen (med största sannolikhet) slickat på en padda under promenaden, något som jag alls inte uppmärksammat. Tecken kom dock i form av stora pölar här och där i hemmet. Först började jag förtvivlat utreda alla tänkbara anledningar som Texas skulle kunna ha till att kissa inne. Regression? Försummelse? Illvilja?
Denna rannsakan upphörde dock när jag insåg att Texas dreglade som en... ja, jag vet inte vad! Jag, ett barn av min tid, började genast googla diverse tänkbara förklaringar till denna extrema salivering samt gjorde en proffsig undersökning av Texas munhåla. Därefter ringde jag mina favoriter på Agrias telefonveterinär (kanske det bästa som hänt en hundägare) och förklarade Texas bekymmer. Veterinären konstaterade snabbt att Texas måste ha slickat på en padda och att symptomen borde avta inom några timmar. Så mycket för den dödsfarliga munsjukdomen. 

Det är verkligen fantastiskt kul att skriva och jag skulle alldeles säkert kunna fortsätta i ett par evigheter men min gissning är att en blogg om en snygg hund inte enbart kan leva på mattes språkliga färdigheter. Här kommer alltså några bilder, ett litet axplock från den senaste tidens bravader.














Kommentarer
Postat av: Bertil och Linda

åhh den sista bilden är urhärlig!!!!! kul att se ny header o inlägg :D we want moooore!



love

2010-07-04 @ 20:40:07
URL: http://bertilblogg.blogspot.com
Postat av: Carina

Vilka massa härliga bilder, gillar den nya headern. Kul att allt är bra med er :-)

2010-07-04 @ 22:02:49
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Ebba & Molly

Va roligt att ni är tillbaka! :D Ni verkar ju haft fullt upp med annat, bilderna är riktigt härliga! :)

2010-07-05 @ 08:01:21
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad stor Texas har blivit! Mysiga bilder också :)

2010-07-05 @ 08:26:56
URL: http://svartisa.blogg.se/
Postat av: Anna & Kompis

Vad kul att du har börjat blogga igen! :) Vilka härliga sommarbilder, håller med om att den sista är urhärlig! Det är bara signaturmelodin till Lilla huset på prärien som saknas... ;)



Snygg header, borde själv kanske ta och byta utseende på Kompis blogg? Eller jag kanske ska vänta till en dag då det regnar...

2010-07-11 @ 22:49:31
URL: http://kompismedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback